El càncer fet conte

Conte Carla 1Demà, dia 19 d’abril, a les 20 h a la Biblioteca Comarcal de l’Urgell de Tàrrega, tindrà lloc la presentació del conte “Una princesa molt especial” escrit per la Carla Pijuan (filla de la nostra companya infermera -Dolors Vallverdú-). Hi assistiran a la presentació Rosa Perelló (Alcaldessa) i Raül Palacios (Regidor de Cultura).

Aquest conte ha nascut en unes circumstàncies molt dures i ha generat un cúmul de vivències i sentiments que l’autora ha sabut canalitzar d’una manera molt positiva.

Us deixem amb la seva presentació, especialment feta per nosaltres, lectors i amics del Blog del CAP de Tàrrega:

“Després de la dura experiència, n’ha sortit una cosa bonica”

Em dic Carla Pijuan Vallverdú, tinc 22 anys i he escrit el conte Una princesa molt especial. Als 18 anys, em van diagnosticar un càncer i crec que ha estat el moment on he passat més por de tota la meva vida. Quan m’ho van dir, em vaig quedar en shock. I, la meva manera d’assimilar-ho, va ser escrivint. Sempre m’ha agradat escriure i ha estat el meu mitjà natural d’expressar-me i de ficar el pensament en ordre i, en aquest cas, no era diferent: vaig començar a escriure aquest conte i, paral·lelament, vaig obrir un bloc, Carla’s butterfly, on explicava tots els meus sentiments i vivències durant tot el llarg procés. Escriure ha estat la meva teràpia.

Un cop ho vaig tenir més paït, vaig escriure el text del conte i els dibuixos els vaig anar fent i pintant durant les quimios. Així que, com podeu suposar, aquest conte és molt sentimental i tenim un fort vincle. No només per tota la seva elaboració, sinó pel que representa: vulgui o no, la protagonista sóc jo. Fins i tot els amics de la protagonista estan inspirats amb els meus propis. Podem dir que aquest conte és un trosset de la meva persona. Suposo que escriure un conte va ser perquè estic estudiant Educació Infantil i, d’aquesta manera, es podia arribar als infants i explicar-los aquest aspecte que cada cop, malauradament, es troba més en les cases. En aquell moment, a casa meva tenia 2 nebots, els quals eren petits per entendre tot allò que m’estava passant. Així que el conte era una bona manera d’arribar a ells i que entenguessin, d’una forma senzilla i tendra, i una mica màgica, tot allò que m’estava passant. Veureu que el conte planteja el càncer com un punt i coma, no com un punt i final. Vull pensar que s’ha de tenir esperança i ganes de lluitar, encara que es posi difícil. Per això crec que aquest conte, encara que parli del càncer, es pot extrapolar a qualsevol fet de la vida: lluitant, tenint esperança, desitjant-ho de tot cor, es poden aconseguir grans coses.

Conte Carla 2El conté es pot adquirir a través d’Internet a Amazon i libros.cc i, presencialment a la Llibreria Estel i a la Papereria-copisteria Rosa de Tàrrega.

Aquest dijous, dia 21 d’abril, de 16.30 a 19.30 h, firmarà contes a la Biblioteca de Sant Gervasi – Joan Maragall (Barcelona) i col·laborant amb les donacions de sang.

El dia 23 (Sant Jordi) estarà present al Mercat de Roses i llibres de Tàrrega.

La vessant solidària també hi és present en aquesta història, ja que per cada conte venut, 1 euro anirà destinat a la Fundació Josep Carreras contra la Leucèmia. L’import del conte és de 12 euros.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en actes, informació, notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

